Συχνές Ερωτήσεις
Βήμα 1
Καλούμε τη ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΟΣ, το τηλέφωνο της οποίας βρίσκεται στο ασφαλιστήριο συμβόλαιό μας.
Βήμα 2
Συμπληρώνουμε δήλωση ατυχήματος.
Απαραίτητα παραστατικά για δήλωση ατυχήματος είναι:
- Δήλωση ατυχήματος
- Άδεια οδήγησης οδηγού
- Άδεια κυκλοφορίας οχήματος
- Δελτίο τροχαίας αν έχει επιληφθεί
Η υπηρεσία ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ μας βοηθάει με τη συμπλήρωση της δήλωσης ατυχήματος. Σε περίπτωση που δεν καλέσουμε την Φροντίδα, προσκομίζουμε τα ανωτέρω έγγραφα εντός 5 ημερών από το συμβάν στην X-ASFALISI ή στο τμήμα αποζημιώσεων της Ασφαλιστικής μας εταιρείας.
Στον Φιλικό Διακανονισμό, η υπαίτια ασφαλιστική έχει 10 ημέρες να απαντήσει για την αποδοχή της υπαιτιότητας της ή μη. Μετά από αυτό το διάστημα σταματάει να ισχύει ο φιλικός διακανονισμός και η διεκπεραίωση της ζημιάς ακολουθεί τον κλασικό τρόπο υποβολής δήλωσης ατυχήματος.
Βήμα 3
Eνημερώνουμε την Ασφαλιστική εταιρεία για την τοποθεσία που βρίσκεται το όχημά μας, προκειμένου να πάει πραγματογνώμονας. Από την ημέρα που θα συμφωνηθεί το ποσό της αποζημίωσης, η εταιρεία αποζημιώνει μέσα στο χρονικό διάστημα που ορίζει ο νόμος.
Για καλύτερη και πιο άμεση εξυπηρέτηση τα παρακάτω έγγραφα είναι αναγκαία για την συμπλήρωση του φακέλου ζημιάς:
Σε περίπτωση απαίτησης σωματικών βλαβών
- Έκθεση ένορκης εξέτασης μαρτύρων από την τροχαία (Δικογραφία)
- Ιατρική Βεβαίωση-Γνωμάτευση νοσηλείας από δημόσιο νοσοκομείο
- Ιατρικές αποδείξεις
- Έκθεση πραγματογνωμοσύνης από Ιατρό
Σε περίπτωση απαίτησης υλικών ζημιών
- Έκθεση πραγματογνωμοσύνης
- Τιμολόγια επισκευής
Σε περίπτωση πώλησης του οχήματός σας πρέπει να μας ειδοποιήσετε και να στείλετε τα απαραίτητα δικαιολογητικά ώστε να δρομολογηθεί η ακύρωση του ασφαλιστηρίου και η επιστροφή των (τυχόν) μη δεδουλευμένων ασφαλίστρων.
Η κάλυψη που παρέχει το ασφαλιστήριο δεν μεταφέρεται αυτόματα – μεταφέρεται ΜΟΝΟ η κάλυψη της αστικής ευθύνης στον καινούργιο ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου.
Η κάλυψή σας θα ισχύει μετά την πιστοποίηση της καταβολής των ασφαλίστρων προς την εταιρεία μας.
Από τα πρόστιμα δεν εξαιρούνται ούτε τα οχήματα που δεν κυκλοφορούν, καθώς εάν δεν έχουν κατατεθεί οι πινακίδες, υποχρεούνται να είναι ασφαλισμένα.
Εάν ο κάτοχος του αυτοκινήτου δεν συμμορφωθεί, ο νόμος προβλέπει την επιβολή νέου προστίμου 500€ σε συνδυασμό με διοικητικές και ποινικές κυρώσεις.
- Όταν διαμορφώνετε το ασφαλιστήριο του αυτοκινήτου σας, συμπεριλάβετε την ασφάλιση μερικής ΚΑΙ ολικής κλοπής. Μόνο έτσι θα καλυφθείτε στην περίπτωση που το όχημά σας κλαπεί.
- Αν πέσετε θύμα κλοπής, κινηθείτε άμεσα καθώς οι πρώτες ώρες είναι οι πιο σημαντικές για την ανεύρεσή του οχήματός σας.
- Κάνετε μήνυση κατά αγνώστου στην πλησιέστερη αστυνομική αρχή και δηλώστε την κλοπή προκειμένου να ξεκινήσουν οι έρευνες – θα δοθεί σήμα στα περιπολικά της περιοχής για να εντοπίσουν το κλεμμένο όχημα και όσο πιο κοντά βρίσκεται, τόσο καλύτερα.
- Ενημερώστε τον ασφαλιστικό σας σύμβουλο για την κλοπή ή απευθείας την ασφαλιστική σας εταιρία.
- Εάν έχετε ασφαλιστεί για ολική κλοπή και το αυτοκίνητο σας δε βρεθεί μέσα στους επόμενους 3 μήνες (το σύνηθες διάστημα των περισσότερων ασφαλιστικών) από την ημερομηνία κλοπής του, η ασφαλιστική σας εταιρεία υποχρεούται να σας αποζημιώσει.
- Εάν το αυτοκίνητο σας βρεθεί μέσα στο παραπάνω χρονικό διάστημα, και έχετε ασφαλιστεί για μερική κλοπή, τότε θα αποζημιωθείτε για τυχόν υλικές ζημιές που θα έχουν προκληθεί.
Αξία κατασκευής είναι το χρηματικό ποσό που θα χρειαστείτε για να ξαναφτιάξετε το σπίτι σας από την αρχή, ακριβώς όπως ήταν πριν καταστραφεί. Είναι το σημαντικότερο βήμα πριν την σύναψη του ασφαλιστηρίου κατοικίας διότι έτσι εξασφαλίζετε ότι οι ζημιές θα αποκατασταθούν σωστά.
Υπασφάλιση
Υπασφάλιση είναι η ασφάλιση ενός κτιρίου σε αξία χαμηλότερη από αυτή της κατασκευής του.
Παράδειγμα: Ένα σπίτι αξίζει 100.000€ και κάποιος το ασφαλίζει για 50.000€. Σε περίπτωση ζημιάς ύψους 20.000€, θα αποζημιωθεί με 10.000€ δηλαδή θα πάρει από την ασφαλιστική το 50% του κόστους επισκευής.
Απαλλαγές & Εξαιρέσεις
Κάποιες καλύψεις που παρέχουν οι ασφαλιστικές εταιρείες πλην της βασικής (πυρκαγιά), έχουν απαλλαγές.
Παράδειγμα: Έχετε πάθει μια ζημιά από πλημμύρα κόστους επισκευής 3.000€. Αν η ασφαλιστική σας εταιρεία έχει αφαιρετέα απαλλαγή για πλημμύρα, ύψους 10%, τότε θα αποζημιωθείτε για το 90% της ζημιάς, δηλαδή θα λάβετε 2.700€ αποζημίωση.
Μεγαλύτερη απαλλαγή σημαίνει χαμηλότερο κόστος.
Οι εξαιρέσεις αυτές μπορεί να είναι γενικές (πχ εξαίρεση οποιασδήποτε κάλυψης σε περίοδο πολέμου κ.α.) ή ειδικές, δηλαδή να αφορούν συγκεκριμένη κάλυψη (π.χ. εξαίρεση της κάλυψης των ζημιών που προκαλούνται από θραύση των σωληνώσεων αν η υδραυλική εγκατάσταση είναι μεγαλύτερη των 20 ετών).
Βήμα 1
Επικοινωνούμε με το τηλεφωνικό κέντρο της ασφαλιστικής μας εταιρείας (τα νούμερα επικοινωνίας συνήθως είναι γραμμένα επάνω στην κάρτα νοσηλείας όπως και ο αριθμός συμβολαίου μας) και αναφέρουμε τί θέλουμε να κάνουμε και τον αριθμό του συμβολαίου μας.
Βήμα 2
Η γραμμή υγείας θα μας καθοδηγήσει για το που να πάμε και τί πρέπει να κάνουμε. Καλό είναι να ενημερώνουμε τουλάχιστον 2 – 3 ημέρες πριν, όταν πρόκειται για προγραμματισμένες νοσηλείες, ενώ για έκτακτα περιστατικά μόλις αυτό καταστεί εφικτό και το αργότερο πριν την έξοδο από το νοσηλευτικό ίδρυμα.
Τα περισσότερα προγράμματα υγείας μπορούν και λειτουργούν συμπληρωματικά με όλα τα Ταμεία Κοινωνικής Ασφάλισης καθώς και με οποιοδήποτε άλλο Ασφαλιστικό Φορέα (ομαδικό ασφαλιστήριο).
Ειδικότερα, εάν νοσηλευτείτε σε ένα νοσοκομείο που είναι συμβεβλημένο με την ασφαλιστική εταιρεία που έχεις συνάψει το ασφαλιστήριό σου, μπορείς – χρησιμοποιώντας τον κύριο ασφαλιστικό σου φορέα – να έχεις μείωση ή ακόμα και απαλλαγή της συμμετοχής σου στα νοσήλια!